בחדש מרחשון התשע"ד (סמוך לפטירתו של סבו הגר"ע יוסף ז"ל) וכארבע שנים אחרי ההתרחשות המתוארת בהרחבה בקונטרס "חד שמיה ששון" ( העלה יעקב ששון את צילום הוידאו של הביקור שעשה אצל סבו (למותר לציין שצילמו מבלי ידיעתו ולא נטל ממנו כלל רשות לפרסם הדברים כנהוג אצל לא מעט מבני ביתו של הגר"ע יוסף לבושתם ולחרפתם) לאחד מאתרי הנייעס והרכילות המכונה "כיכר השבת" ונתבקשנו ע"י אנשים שהציצו ונפגעו להגיב לדברים והגבנו בזה"ל:
שלום וברכה! ראשית כל אציין שלא ראיתי את ההסרטה כי ב"ה אתר "כיכר השבאב" הוא מהאתרים החסומים לכניסה עבורי בהיותי מנוי של "נתיב" ונאסר בכניסה ע"י כל גדולי דורנו (וכמדומני שגם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ביניהם) ועצם העובדה שמי שצילם סרטון זה הולך לאכסניה כמו "כיכר השבת" כדי למכור שם את מרכולתו מעידה על עצמה יותר ויותר כי מי שעשה זאת יודע שאין בסרטון זה מאומה וכל הדברים הנכוחים שכתבנו נגד יעקב ששון בקונטרס "חד שמיה ששון" נשארו יציבים ואמיתיים כפי שהיו קודם הפצת הסרטון. מה שכן ידוע לי ונשלח אליי במייל הוא הכתבה שהוצמדה לסרטון ואליה בעז"ה אתייחס וז"ל: "התבטאות מפתיעה: מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל על הראי"ה קוק: "מלאך ה' צבאות". במשך שנים נחשב הראי"ה קוק כמוקצה בתוך המגזר החרדי, רבנים רבים יצאו נגד דעתו והשקפתו כמי שהיה מייסדה של הציונות הדתית בארץ הקודש. אך לא עוד, בתיעוד וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל מכנה את הריא"ה קוק "מלאך ה' צבאות". בקטע הוידאו נראה נכדו, רבי יעקב ששון, נגש ואומר לסבא הגדול: "סבא, יש אחד קוראים אותו אברהם חזן, הוא עשה ספר שקורים לו 'דת הציונות', הספר הזה כולו מלא נגד הרב קוק, כותב על הרב קוק ציטוטים של כל מיני רבנים נגדו ומסית נגדו, הרב קוק היה אדם גדול?". מרן הגר"ע יוסף השיב: "כן, בוודאי היה אדם גדול. אסור לדבר עליו. הוא היה צדיק יסוד עולם. חכם יהודה צדקה הלכתי אתו פעם למרכז הרב, היה עושה שמחת תורה, הוא היה רוקד. הוא אמר לי (על הראי"ה קוק. י-כ) 'מלאך ה' צבאות', מלאך ה' צבאות, חכם יהודה צדקה לא היה מהמזרחי..". הנכד רבי יעקב ששון: "הרב יוסף ידיד היה מאוד נגדו". מרן הגר"ע יוסף: "ידעתי, ידעתי. לא כל מה שאומר חכם יוסף ידיד זה הלכה למשה מסיני". בהמשך דבריו חזר הגר"ע יוסף זצ"ל ואמר: "אני חושב הרב קוק היה מלאך ה' צבאות, אדם ירא שמיים". ע"כ.
ובכן: א. עצם העובדה שלמרות שהדברים התרחשו לפני 4 שנים והיה מספיק זמן ליעקב ששון לפרסם את הדברים בחיי סבו ולא עשה כן ורק אחרי פטירתו הוא מוציא זאת החוצה לאתרי הרכילות מראה שהוא יודע שאין בדברים אלו ממש כלל ולא יתפעלו מהם אלא עמי הארצות הנוברים באתרים אלה אשר שכלם עבד נרצע לרגשותיהם וע"י ניצול רגשות האבל על פטירת הגר"ע יוסף זצוק"ל יוכל ששון יחד עם חבריו הולכי הרכיל לנסות להשפיע נגד "דת הציונות" כדי שבושתו ההולכת ומתפרסמת בעולם התורה תקטן. ב. אי אפשר שלא לשים לב לפחדנותו של ששון. הוא לא מראה לסבו את ספר דת הציונות, הוא לא מראה לו גם את מחאתו נגד דת הציונות. הוא מסתפק בשאלה כללית ביודעו כי אין לו טענה וחצי טענה נגד דת הציונות. ג. מה שאומר הגר"ע יוסף זצ"ל כי לא כל מה שאומר חכם יוסף ידיד הלוי הוא הלכה למשה מסיני מראה על חכמתו הרבה של הגר"ע יוסף זצ"ל שידע כי אם נכדו לא מראה לו את המחאה ולא מראה לו את הספר דת הציונות הרי שואל הוא כדי לקנטר ואולי גם ראה הגר"ע יוסף שנכדו מצלם אותו וירצה להשתמש אח"כ בחומר המצולם ואמר לו כך כדי שידון קל וחומר בעצמו שאם באופן כללי לא כל דבר שיוצא מפי חכם הוא הלכה למשה מסיני ק"ו ששיחה פרטית של סב עם נכדו אינה הלכה למשה מסיני ואין ללמוד ממנה למעשה כלום, אבל הנכד בטפשותו לא הבין ואץ רץ לביב השופכין המתקרא "כיכר השבת" עם החומר כדי להציל את עצמו מהבזיון שגרם לו הקונטרס "חד שמיה ששון" (שלא מבוסס על סרטונים אלא על ראיות מוצקות נגד ששון שלא השיב אף על אחת מהן כבר כמעט שנתיים). ד. הגר"ע יוסף זצ"ל דבר באופן כללי ולא התייחס ספציפית לתשובתו של הגאון רבי יוסף ידיד הלוי וגם אם היה מתייחס ספציפית לתשובתו הרי כל זמן שלא סתר את דבריו ודאי שדברי הגאון רבי יוסף ידיד הלוי שרירין וקיימין גם אם הם לא הלכה למשה מסיני ובודאי שפירסומם לא הופך שום ספר לספר מינות. כ"כ ודאי שתוקף תשובה הלכתית מנומקת של מרן רבי יוסף ידיד הלוי הוא הרבה יותר מתוקף של התפעלות מריקוד של הר' קוק בשמחת תורה. ה. הגר"ע יוסף זצ"ל מזכיר בספרי השו"ת שלו פעמים רבות את פסקי הר' קוק. לאור עובדה זו מן הראוי היה שכשנשאל הגר"ע יוסף על גדלותו של הר' קוק יביא לראיה את תורתו, את פסיקותיו וכד'. והנה הגר"ע יוסף לא מזכיר אפילו ברמז הערכה אישית כלשהי לתורתו של הר' קוק והראיה היחידה שהוא מוצא להראות על גדלותו היא הריקוד שלו בשמחת תורה. ואם מישהו שמכיר את תורתו של הר' קוק מתעלם מתורתו כשהוא מדבר על גדלותו ופונה להתפעלות מריקוד שלו בשמחת תורה הרי זה גנות לר' קוק הרבה יותר משבח. ו. בחדש מנחם אב האחרון (תשע"ג) התקשר אלינו אדם שהציג עצמו כתלמיד ישיבת חזון עובדיה של הגר"י יוסף בנו של הגר"ע יוסף זצ"ל. הוא ספר שבשיחה שמסר הגר"י יוסף בישיבה בענין הברית החדשה של לפיד ובנט הוא השתמש בספר דת הציונות ששאל ממישהו ובקש מהתלמיד להשיג עבורו את הספר. לאחר שהועברו אליו הספרים יחד עם הקונטרס של מרן רבי יוסף ידיד הלוי בצירוף הקונטרס "חד שמיה ששון" התקשר אלינו ואמר כי אחרי שקרא הגר"י יוסף את הספרים רצה מיד לכתוב הסכמה [3] ולשלוח אלינו אבל עצר את עצמו מחמת שחשש כי הסכמתו על הספרים תוביל להתרחקות של רבים מהציבור הדתי לאומי מספריו "ילקוט יוסף" ולכן לא כתב בסוף הסכמה. וכששאלתי את התלמיד מה אמר לגבי הקונטרס של רבי יוסף ידיד הלוי השיב כי הגר"י יוסף אמר בהאי לישנא: "פשוט לי שאבא לא הכיר את דבריו אלו של רבי יוסף ידיד הלוי [4] ואמר לי עוד התלמיד שישנו סרטון של ששון שואל את הגר"ע יוסף על כך (ואולי זה הסרטון שהופץ באינטרנט) אך סיפר לי שמיד שהגר"ע נשאל על ידי ששון אם טוב עשה שמחה נוזף בו ואומר: "אתה קודם עושה מעשה ואח"כ בא לשאול אם טוב עשית??" ואת זה כנראה חתך ששון מהסרטון. (או שצילם שוב כדי שלא יורגשו הדברים).