לפני חמש שנים כשהספר "דת הציונות" היה בשלבי כתיבה ניהל הרב אברהם חזן התכתבות עם הר' שלמה אבינר בנושאים שונים אודותם דן הספר "דת הציונות". אחד הנושאים היה השירות הלאומי. השאלה שהופנתה אל הר' אבינר היתה: מה דעת הרב על שירות לאומי? הר' אבינר השיב כי שרות לאומי זה חסד בהתנדבות בתנאי שיסודר בכשרות. הרב חזן המשיך ושאל: כיצד הרב מכנה דבר שגדולי הדור אסרוהו בייהרג ואל יעבור ואפילו הרבנות הראשית אסרה אותו "חסד בהתנדבות"??. הר' אבינר השיב: בזמנו ישבה הרבנות הראשית והחליטה באיזה תנאים מותר ומצוה לעשות שירות לאומי. הרב חזן בקש מקור לדברים והופנה ע"י הר' אבינר לחוברת "עיטורי כהנים"
הרב חזן עבר על כל הדו"ח ולא מצא בו אפילו רמז לדעה האוסרת או מתירה את השירות, מה גם שועדה זו מונתה ע"י המפד"ל ומי שקבל בה את ההחלטות הם הגב' פלונית והגב' אלמונית, ח"כ מהמפד"ל ועוד שניים שלפני שמם הופיע גם התואר רב. מה שבטוח- לא מדובר בהחלטה של הרבנות הראשית אלא בהחלטות של ועדה שמונתה ע"י מזכ"ל התנועה הדתית לאומית . ושוב, לא מוזכרת שם ולו ברמז התיחסות הלכתית לשירות בעד או נגד.
הרב חזן בקש תשובה רצינית מהר' אבינר והלה השיב: אם חושבים שהתשובות שלי לא רציניות אז למה פונים אליי? הרי אני עושה כמיטב יכולתי...
ואז שלח הרב חזן מכתב נוסף לר' אבינר והתייחס לטענתו וז"ל:
בקשר למה שכתבתי לך לתת תשובה רצינית אסביר את דבריי תוך השתלשלות הדברים
ב. הרי כתבת לי שבזמנו
לכן תשובה רצינית לשאלה זו במדה וטענתך כי הרבנות הראשית ישבה והחליטה באילו תנאים מותר נכונה תהיה:
הרבנות הראשית נתכנסה בתאריך...והחליטה כי השירות הלאומי לבנות מותר על פי ההלכה
זה כל מה שבקשתי ואיני יודע מדוע כבר יותר משלשה מכתבים איני מקבל תשובה לשאלה שכל מה שצריך כדי להשיב עליה הוא עותק של אותה החלטה של הרבנות הראשית ותו לא. וזה כל מה שאני עדיין מבקש כך שאינני מצפה מכב' לזכור מכתבים וכו' אלא להביא ראיה פשוטה לטענתו כדי שאוכל לעבור לשאלות בנושאים נוספים"
ע"כ מכתבו של הרב חזן ל' שלמה אבינר. שימו לב לתשובתו של הר' אבינר:
"לכבוד הרב אברהם חזן שליט"א שלום
אני מודה לו מאד על שטורח ועמל לשלוח לי מכתבים עם ניתוחים שמלמדים הרבה. באשר לי הדל מה שהיה בידי כבר שלחתי. אם היה לי עוד הייתי שולח, וכמובן אשמח בלי נדר לשלוח עוד דברים שיש לי" שלמה אבינר.
במלים אחרות..כשאמרתי לך כי בזמנו הרבנות הראשית החליטה באילו תנאים מותר בדיתי את הדברים מלבי ושקרתי במצח נחושה ללא כל מקור המבסס את טענתי.
אגב, בדו"ח הועדה שעליה נסה הר' אבינר להסתמך בסעיף המתייחס לתחומי השירות מופיעה ההמלצה הבאה: "לאור המצב כפי שנצטייר בפני הועדה אנו ממליצים להפסיק את השירות במד"א, בתי הסוהר, בבתי המשפט ובמשטרה". כלומר, כבר למעלה מ-19 שנים מתעלמים כל הארגונים העוסקים בהפניית הבנות לתחומי השירות השונים מהמלצות הועדה.
והערה לסיכום: מי הם האנשים שלדעת הר' שלמה אבינר יכולים לעמוד מול מרן החזו"א, מרן הגרא"ז מלצר, מרן ה"קהילות יעקב" (הסטייפלער), מרן הגרא"מ שך, מרן הגר"מ פיינשטיין וכל גדולי ישראל?? בבקשה: הר' איתן איזמן, מר אברהם (רמי) הופנברג, גב' דינה הכהן, גב' דינה טויטו, הר' יצחק כהן, מר ניסן סלומינסקי, הר' יהודה פליקס....