כ"ח טבת ה'תשס"ו

לומדים על יציאת מצרים בעזרת הסרט ''נסיך מצרים''...



לומדים על יציאת מצרים בעזרת הסרט ''נסיך מצרים''...

זה שבקרב רוב הציבור הדתי לאומי אמצעי תקשורת כמו טלויזיה, אינטרנט, רדיו, קולנוע וכד' הם דבר לגיטימי זה לא חידוש.


גם העובדה שבני הישיבות התיכוניות חשופים לאמצעי תקשורת אלה במינון כזה או אחר לא תפתיע יותר מדי אנשים.


אבל השבוע נתבשרנו כי בישיבה התיכונית (המשתייכת לרשת נועם המתהדרת בתורניותה) דרכי נועם בפתח תקוה הוקרן לשכבת כיתות ז' סרט העוסק בסוגית יציאת מצרים שהוא לא פחות מאשר סרטו של סטיבן שפילברג... דהיינו סרט שהראש העומד מאחוריו הוא גוי!!


הילדים אף קבלו שאלות על הסרט על מנת שיוכלו לרענן בזכרונם מה בדיוק ראו.


למותר לציין איך נראו לתלמידים בסרט זה דמויות כמו: משה רבנו, אהרון הכהן, ציפורה ויוכבד, ומה ההשלכות החמורות של מראות אלה יחד עם תפיסה גויית ותכנים נוכריים על חניכי הישיבה הצעירים שבתקופה זו פחות או יותר אמורים לציין את הכנסם לעול תורה ומצוות.


עוד דבר שצריך לזכור הוא, שרשת "נעם" הוקמה במטרה לתת חינוך תורני יותר מהחינוך הממלכתי דתי הפורמלי של משרד החינוך ובתי הספר שלה נחשבים ל"תורניים" יותר . ואם לימוד יציאת מצרים יחד עם סרט הוליוודי של גויים זה "תורני" מה קורה בסתם בית ספר ממלכתי דתי??


אח"כ ישאלו בפליאה: "איך אתם מדברים כך על הישיבות הקדושות של הצבור הדתל"י המלאות בלימוד תורה בעמקות, יראת שמים, עבודה על המידות ו...צפיה בסרטים מצויירים על משה רבנו (סליחה..."נסיך מצרים").


למאמר זה ננסה לצרף תגובה של הנהלת הישיבה...




למאמר זה התפרסמו 5 תגובות. הוסף תגובה למאמר
1.  אמינות   כ"ט טבת
עם כל הכבוד, אני מוכרח לציין שפה ושם מופיעים אי דיוקים בכתביך. כאן לדוגמא, שפילברג הוא יהודי. (אם כי אני מסכים שלסרט הספציפי הזה סממנים לא יהודיים).
אני הראתי את הסרט לחניכים שלי, כשמראש אמרתי להם למצוא את כל השלילה שבסרט, ולפתח בהם חשיבה וראיה ביקורתית. המסר היה מה הבעייתיות שבסרט.
אמיר  מרמת גן
2.  אמיר כמה שאתה טיפש !!   א' שבט
מראה ל"חניכים" שלך סרט כזה אווילי ומבקש מהם שיגידו מה השלילי שבסרט ....
ז"א שיש גם חיובי :)

אולי תראה להם גם סרטים של ה"מקובלת" מדונה ותבקש שיגידו מה שלילי ומה חיובי ??
מה דעתך ???
ובאיזו רצינות אתה כותב --
רחמנות עליך יא אמיר ...



אוהב ישראל  מא"י
3.  אמיר, זה מה שהוא אמר   א' שבט
הראש מאחורי הסרט הוא של גוי, אם הוא חושב כמו גוי ויוצר סרט כמו גוי התכנים שיקבל הצופה הם של גוי גם אם סטיבן שלפירג נולד לאם יהודייה וסבא שלו היה רב.
צלפחד  
4.  הסרט"נסיך מצרים,   א' שבט
עד מה שידוע לי שפילברג הוא דוקא יהודי אבל מבולל כמו רב היהודים האמריקאים.לדוגמא סירטו האחרון שהוא מציג קו אנטי ישראלי ופרו פלשיטנאי., המדובר בסרט"מינכן". אתה צודק באופן עקרוני אבל הסרט"נסיך מצרים ,הוא בידורי כמו הטלויזיה והקולנוע,הם מציגים פן נוסף-קל יותר ,מוחשי של המציאות התנכית, ואינם משפיעים על ההשקפה הדתית ואמונה.[כך אני מקוה}
baruc  מגיבעתיים
5.  דרכי נועם   י"ט טבת
ישיבת דרכי נועם לא משתייכת לרשת נועם.
ע"מ להדגיש את העניין קראו לעצמם "דרכי נועם" ולא "נועם" כמו הרשת.
פלוני  מפתח תקווה