הערב יום שלישי (כג' בטבת) בשעה 21:00 תתקיים הרצאה של הרב אברהם חזן שליט"א בשכונת רמת שלמה בירושלים (ברח' ליובביטש בקרואן שמול ביהכנ"ס של חב"ד).
נושא ההרצאה: "יהדות וציונות-השלמה או ניגוד?"
ההרצאה תלווה במצגת. הכניסה חופשית. לפרטים: 057-3129952.
לרכישת מחשב נייד עקב הגעת מחשבנו ל"גבורות", דבר המקשה מאד על פעילות האתר.
בברכה, יואל.
בהרצאת הרב א. חזן הי"ו (בקישור http://www.yoel-ab.com/katava.asp?id=159) הוא טוען שהקמת מדינה ושלטון בארץ ישראל היא אסורה מחמת פיקוח נפש, ומצות יישוב הארץ לא דוחה פיקוח נפש (שו"ת הרשב"ש).
שאלתי היא א"כ כיצד היה מותר ליהושע בן נון לסכן חיים של יהודים במלחמה על כיבוש הארץ? (ממחלמת יהושע לומד הרמב"ן שיש מ"ע לכבוש את ארה"ק)
בחדשים האחרונים מתנהלים מספר דיונים בפורום של "ישיבת" בית א-ל הקשורים לאזמרך בלאמים בעקבות מאמרים מהאתר שמובאים שם ע"י המכנה עצמו "מאן דאמר", ואע"ג שמסגנון הכתיבה ניכר שאין הדברים מובאים על ידנו בכל זאת מצינו לנכון להבהיר באופן חד משמעי: ארגון אזמרך בלאמים אינו משתתף בדיונים כלשהם בפורומים אחרים כבר למעלה משנתיים.
כל מי שמדבר בשמנו באתר אחר או מכנה עצמו בשמנו באתר אחר אין לו שום קשר אלינו ולא קבל מאיתנו שום רשות לדבר או להציג חומר מאתרנו. ולא שחלילה אנו מקפידים על לקיחת חומר מהאתר ופרסומו או הפצתו באתרים אחרים ואדרבה בכלל מזכה הרבים ייחשב העושה כן. אבל כל תוספת דיבור מעבר לחומר הנלקח מהאתר וכל שכן השתתפות בויכוחים היא על דעת העושה כן בלבד ובניגוד גמור לדעתנו. ואל יחשוב מאן דהו כי עצם קריאת החומר באתר כבר הכשירה אותו להתוכח עם ההולכים אחרי הכפירה הציונית דתית ואדרבה ללא שהוכשר לכך גורם נזק כי בטוחים שנצחו אותו בהבליהם ויתחזקו בגללו להישאר בדרכם הנלוזה וחבל.
אם היתה תועלת בויכוחים מעין אלה באתרים של הצה"ד עצמם היינו עושים זאת וחוסכים מעצמנו את כל הטרחה הכרוכה בהקמת אתר משלנו אבל הנסיון הראה כי באתרים אלה אי אפשר לנהל שום דיון רציני כי כל אחד שם חושב שהוא המבין הכי גדול בה בשעה שאינו בקיא כלל בנושאים שעליהם דנים.
בברכה, יואל.
ר' יואל, נושא שלא נדרש כלל באתר, הוא "היום שאחרי". נו, החלטנו להיות חרדיים. וממה עכשיו?
1. שידוכים - לעולם תהיה סוג ב'. בעיקר אם אתה ספרדי או רח"ל אתיופי.
2. חינוך - בתור "פצוע" עם נסיון. לא יקבלו את הילד שלך למוסד רגיל. רק מוסד של חוזרים בתשובה, מופרעים, ספרדים או שבאבניקים (והילדים נולדו חרדים!)
3. כלכלה - אם עד עכשיו עבדת - הגיע הזמן להפסיק. לימודי מקצוע מנועים, ק"ו לימודי רפואה וכד'. אם הילד יחלה או האשה תהרה - תלך ל"ציוני" התורן.
אהובי, אני פחות או יותר בדעה אחת עם האידאולוגיה של ר' יואל. אך מנסיון כואב אומר לכם שחברתית - זה חסר כל סיכוי. מי שהתרגל לשיוויון כל שהוא אפילו למי שהיה "עילוי" או מוצלח אחר, כל עוד אתה לא "מתקרב" אלא "בפנים" נגמר היחס המחבק. כואב.....עדיין.
בראשית דבריי, אציין כי אינני ציוני דתי כלל ועיקר ואני משתייך לזרם חרדי כלשהו באמריקה.
(לתפיסתי, שיטת הראי"ה קוק היא לגיטימית כתיאוריה תורנית הגותית . אולם איננה ישימה בפועל בשל הדואליות המאפיינת אותה, שאיננה מתיישבת עם האבסלוטיזים המאפיין את ההלכה המעשית )
הספקתי לעיין במניפסט שלך "דת הציונות" ובאתר עצמו, די בשביל להתרשם מלהט הדברים ומתוכנם הבסיסי.
כאיש שיווק במקצועי, אינני מצליח לעמוד על טיבה של "תוכנית ההסברה" שלך .
ראשית, מהם יעדי ההסברה ? , במילים אחרות, מה ההתנהגות המצופה מהם על ידך והנפק"מ למעשה אחר שישמעו את הסברתך ?
על מנת לשווק עמדה מסויימת, יש להשתמש בד"כ גם ב"הסברה שלילית" ( שלילת עמדות אלטרנטביות) ו"הסברה חיובית" (תמיכה בעמדה אחרת) . אצלך ראיתי רק "הסברה שלילית" -שלילת הציונות הדתית משיחית מבית מדרשו של הראי"ה קוק, היכן ההסברה החיובית ?
שלישית, נניח כי אכן תשפר את ה"הסברה החיובית" , נשאלת השאלה מה תוכנה ? ניתן להצביע על ספקטרום רחב של דעות בנוגע ל"עמדת היהדות החרדית" כלפי המדינה ומוסדותיה ?
נניח באופן היפוטטי , כי מחר בבוקר , כל נבחרי בית המחוקקים הישראלי, הביעו אמונם בך כראש ממשלת ישראל , איזה מדינה נראה במרחב הגיאוגרפי-מדיני המכונה בפי האומות "ישראל"? אני מזמין אותך לפרוש בפני העם שבע התלאות הזה את חזונך החברתי והמדיני , בדיוק כפי שעשה הרצל בשעתו "מדינת היהודים" ? האם יש לך חזון כזה ? לפי שעה , בהתייחס לתוכן האתר וספרך הנ"ל , לא הצלחתי להבחין בו.
אם מתיימר אתה לייצג גם אותי כיהודי חרדי , עשה זאת בסטנדרט הסברתי מקצועי, הראוי לכבודה של היהדות החרדית .
בכבוד רב .
עלה לאתר מאמר חדש בענין יחס מרן החזו"א לראי"ה קוק אשר גם חושף שקר של הרמ"צ נריה בענין זה.
http://www.yoel-ab.com/katava.asp?id=126
בברכה, יואל.
דוקא בימים בהם מעליל נוכל זייפן ושקרן (שבקרוב גם יפורסם באתר מיהו ומה מהותו) כי ארגון אזמרך בלאמים "מנודה" בציבור החרדי, התכנסו בשבוע שעבר במרכז הפדגוגי של החינוך העצמאי בבני ברק עשרות מורות לאזרחות מקשת רחבה של בתי הספר של החינוך החרדי (המוכר) לשמוע את הרצאתו של הרב אברהם חזן (יו"ר ארגון אזמרך בלאמים) שעסקה בשאלה: "האם ניתן להגדיר את מדינת ישראל מדינה יהודית מנקודת השקפתה של היהדות?".
ההרצאה היתה חלק מהשתלמות אשר עוברות המורות בנושאים שונים ותרמה רבות לחיזוק ידיעות בסיסיות אשר נוגעות בעיקרי האמונה וחשובות ביותר להתייחסות בשעה שבנות ישראל נחשפות לסוגיות אלה.
הרצאה דומה ומורחבת יותר בנושא תועבר במוצש"ק הקרובה (פר' שמות) במרכז הרוחני "פסגות" בפ"ת(רח' בן ציון גליס 37 על יד בית העלמין סגולה) בשעה 21:30. הכניסה חופשית. עזרת נשים פתוחה.
שלום יואל,
יכול להיות שכבר ענית על השאלה הזאת- בד"כ כשמנסים להסביר לדתל"י שהדרך של הציונות הדתית אינה נכונה וצריך ללכת בדרכם של גדולי הדור שהם חרדים, הם עונים- "עשה לך רב!" כל אחד והדרך שלו! וכאן הם נוקבים בשמות של רבנים דתל"י, ואומרים- אני הולך בדרך של הרב הזה! הוא הרב שלי.
מה לענות להם?
שלום וברכה יואל, כולי הערכה לאדם גדול כמוך שעושה נפלאות בארצינו ומצליח למשוך אוזנו של עם שלם ובכך לזעזע את השקרנים הגדולים של הדור האחרון... הלא הם הדת"לי.
בקצרה, אני כיום לומד בישיבה תיכונית באיזור הצפון ונמצא במחצית שנת י"ב, אחותי התחרדה ונישאה בשנים האחרונות ומאז החלו הגילויים הראשונים שלי כלפי דרך המזרחי שהיום אני סבור בלי צל של ספק שהיא שקרית ומטעה וצריך לעקור אותה מעלינו. בעזרת ה' בסוף השנה אני מתכוון לעבור לישיבה חרדית של חוזרים בתשובה(נקווה שיסתדרו הבעיות עם ההורים שגדלו על הצבא וכו', יהיה טוב בע"ה), אני יודע שאולי זו טעות שאני לא פשוט קם והולך עכשיו.. אבל רב גדול בעירי ייעץ לי לעשות ככה(והסיפור עוד ארוך) ללכת בסוף שנה לישיבה... הידע שיש לי הוא די גדול לדעתי, אבל בכל זאת רציתי לקבל ממך עצות טובות איך אוכל להתקיל ב"ישיבה" התיכונית את החברים ששואלים שאלות, אני כ"כ רוצה להוציא אותם מהשקר שהם חונכו בו, ובוא נאמר שהם לא דת"לי "שרופים" ולכן המשימה אולי יכולה להיות פשוטה יותר... איזה "כלי נשק" אתה יכול לייעץ לי שלאף דת"לי שהוא לא יהיה תשובה לגביו? תודה מראש
מלבד זאת שרוב דבריך אינם מבוססים, או מבוססים על שקרים וחצאי אמיתות, בכך שאינך מאפשר דיון פתוח איתך, הנך פחדןֱ
אני מוכן לדיון איתך, בתנאי שיהיה און ליין. אני משער שתגובה זו לא תוכנס לאלתר לאתר, אלא רק אחרי שתהיה לך תגובה ראויה.
אחשוף את עצמי, מיד לאחר שתודיע על הסכמתך לדיון פתוח מעין ההצעה שהזכרתי
מהיכן אתה מביא את כל הדעות הפסולות שלך לגבי הציבור הדתל"י ואני מתוך השתייכות לציבור הזה והכרתי עם גדולי התורה שלו(יש כאלה בנגוד למה שאתה חושב) לא שואב את השקפתו מטרומפלדור וזבוטינסקי אלא מרוח ישראל סבא ועוד רציתי לאמר שעל כל דבר שאתה מתנגד לו(כמו הלל ביום העצמאות , אתחלתא דגאולה ,מלחמת מצווה, יישוב א"י בזמן הזה)-הרבנים הדתלי"ם הביאו לי מקור מהש"ס ומהפוסקים ולא מבן גוריון!
במוצ"ש הקרוב (פרשת שמות) תתקיים הרצאה של הרב אברהם חזן בנושא: "שורש המחלוקת בין השקפת היהדות להשקפת הציונות הדתית". ההרצאה תתקיים במדרשת "פסגות" בפ"ת (רח' גליס 37) במוצש"ק פר' שמות בשעה 21:30. (נושאים מרכזיים: מהי יהדות? מהי מדינה יהודית? מצות ישוב א"י).
ההרצאה מיועדת לגברים ונשים ותלווה במצגת. דיון פתוח בתום ההרצאה למעונינים.
לפרטים: 057-3129952
בברכה, יואל.
למצוא את הספרים:
מרעא דארעא ישראל
משכנות הרועים
אור לישרים
דובב שפתי ישנים?
שלום
אני מחפש חומר קריאה \ מאמרים בנושא נטורי קרתא
על הזרמים והדעות השונות בקבוצה זו , בעבר ובהווה .
על פשקווילים שכתבו וכו'
יש למישהו רעיון ?
רותם
ליטאיותך הצרים,אך גדולי ישראל שציינת שהתנגדו לרבי מילאבוויטש זכרונו לברכה הם מהחוג הליטאי בלבד ואילו גדולי החסידות מעולם לא התנגדו אליו ,ומותר לציין שהרב יעקוב סגל הוא ליטאי אדוק ביותר.ישנה הרי תשובה מהרב סולוייציק שכותב שאמונה שמישהו שנפטר שהוא משיח אינה כפירה ואינה פסולה ומושללת המציאות[בניגוד לדעת "אבי העזרי" זצ"ל שסבר שיש פה כפירה באחד מ-יג יסודות האמונה]
באופן אישי אינני חסיד חבד ואיני סבור שהרבי האחרון מחבד היה משיח אבל לומר שזה כפירה להאמין כך גם כיום-את זה הרב סולוויציק שלל.
ב"הצופה" האחרון פרסם העיתונאי שאול שיף מכתב שהגיע אליו מדת"לית שהתחרדה וגם אתם מוזכרים שם. "יש שכר לפעולתך"!! ישר כח והמשיכו בעבודת הקדש. וז"ל הכתבה:
ה. נ. היא בת להורים המזוהים בכל הליכותיהם עם הציבור החרד"לי. היא סיימה אולפנה יוקרתית ועם סיום לימודיה שירתה במסגרת השירות הלאומי.בשלב מסוים לאחר התלבטות ממושכת בחרה להשתלב בציבור החרדי. בעקבות מאמר שפירסמתי בטור זה, החלפנו אימיילים ובאחד מהם הסבירה לי מדוע החליטה לחצות את הקווים. מפאת אורכם של הדברים נאלצתי לקצרם אבל עיקרם מובא להלן.
.. *
בימי האולפנה עברתי תקופת בירור עמוקה וקשה. במשך הזמן התחלתי להבין ולהפנים שיציבות ומשמעות בחיי אוכל למצוא רק בעניינים תורניים. עם ההכרה הזאת יצאתי מהאולפנה בשאיפה להתרחק מחיי פשרנות, ולנסות להתקדם ככל יכולתי מבחינה תורנית.
במשך שנים רבות הרגשתי חיבור גדול לדרך שהתוו הרבנים הדתלי"ם, ואפשר לומר שגם הערכתי והערצתי אותם. במוסדות שבהם התחנכתי הדגישו תמיד את ההערצה לצה"ל, את ערכה הרם של המדינה, וכו'. אפשר לומר שהשיא של הכבוד שראיתי שהפגינו כלפי נציגי הצבא היה בכנס של "יום ירושלים". קיבלו את נציגי צה"ל בהתרגשות, במחיאות כפיים סוערות, בשירה, בריקודים, באימה ובכבוד גדול, עד שלא הצלחתי להחליט מי זכה לכבוד גדול יותר, האם הם או שמא הרבנים.
במסגרת לימודיי למדתי קורס בשם "אמונה והשתדלות, ע"פ "מכתב מאליהו". אפשר לומר שזהו אחד מהשיעורים ששינו את נקודת מבטי על המציאות והחיים. התחלתי בהדרגה להפנים שאין קשר ישיר בין ההשתדלות ובין התוצאה, כאשר הקב"ה הוא הפועל היחידי בעולם, ועלינו מוטל להשתדל רק כדי לתת מקום לניסיון, וכדו'. התחלתי להרגיש שלווה גדולה, ולהבין שכל פעולה קטנה בחיי תלויה ברצונו של הקב"ה בלבד, ולא ח"ו בשום גורם חיצוני אחר. הבנתי שהקב"ה נמצא הרבה יותר קרוב ממה שחשבתי והרגשתי לפני כן.
יחד עם ההכרה הזאת התקררה באופן טבעי גם הערצתי הילדותית לכוח ולצבא. בהדרגה התחלתי להפסיק לשמוע רדיו וחדשות, והתחלתי להפנים שריבונו של עולם הוא קריין ויוצר החדשות.במקביל לכך גם תמהתי מדוע בכל הפעולות הפוליטיות ומאבקי הציונות הדתית למען ההתיישבות וכדו' אני רואה התייחסות רבה להשתדלות גשמית כוחנית (כגון הסיסמא: "תנו לצה"ל לנצח"...), ואינני מבחינה בניסיון לראות את ידו של הקב"ה באירועים. אומנם היו תפילות המוניות בימים שלפני גירוש גוש קטיף, אך בהם ביקשנו למען האידיאלים הנכונים בעינינו, ולא ניסינו לבחון מה הקב"ה רוצה לומר לנו.
באותה תקופה הרגשתי תחושה קשה מאוד של "הסתר פנים". הערכתי מאוד את האנשים שהתיישבו במסירות נפש על אדמות הארץ. חשבתי שהם צדיקים, וראיתי בהם מודל לחיקוי. בעקבות הערכתי הגדולה למתיישבים אלו, היה לי קשה מאוד לראות כיצד כל העניינים שהם השקיעו בהם מאמץ כה רב קורסים ומתמוטטים. הרגשתי שהמתיישבים מוסרים את עצמם בכל כוחותיהם למען מטרה נעלה, ולמען "כבוד שמיים", ומקבלים כתגובה לכך "סטירת לחי". אומנם נכון שגם צדיקים גדולים חווים נסיונות קשים, אך היה לי מאוד קשה להבין כיצד ציבור שלם, ההולך בדרך הישרה, כושל ונופל פעם אחר פעם.
קשה מאוד לחיות בתחושה שח"ו אין דין ואין דיין. הרגשתי פחד גדול. אם חיים של מסירות נפש והליכה בדרך התורה מביאים בעקבותיהם כישלון מוחלט ונפילה, מה עוד אפשר להוסיף ולעשות כדי לשנות את המצב? (וזאת כמובן בהנחה שלא השתדלויות פוליטיות הם המפתח להצלחה, אלא עשיית רצון ה').
הרגשתי שגם הרבנים הדתלי"ם מתחילים לשדר תחושה של בלבול וחוסר אונים. ומכיוון שמהם הייתי שואבת כוחות נפשיים כדי להתמודד עם המצב, לא ידעתי על מה עוד נותר להישען.
הערבוב שבין קודש לחול
בדרך הדתלי"ת בכללותה הפריעו לי מס' עניינים מרכזיים, וביניהם החיבור הגדול שבדרך זו לענייני העוה"ז. הרגשתי שדרך זו מעודדת להגיע למשרות גבוהות, להשתלב בכל תחומי החיים, ולמצות את הנאות העולם. המעניין ביותר היה, שנראה היה שאפשר למצוא מקור לכל זה בתורה. ע"פ תפיסה זו, חשוב לממש את הכשרונות האישיים שבהם הקב"ה חנן כל אדם, ואת העיסוק האינטנסיבי בתורה מספיק להשאיר ליחידי סגולה. הפרוזדור נהפך להיות טרקלין, וההכנות לקראת העוה"ב- נדחקו הצידה.
בנוסף לכך הטריד אותי הערבוב שנעשה בין קודש לחול. לימוד התורה על טהרת הקודש הוחלף בלימוד ביקורתי ומחקרי, ופרופסורים באוניברסיטאות שימשו כגורם פרשני מוסמך בלימוד התורה. במוסדות האקדמיים (ה"דתיים") למדו גם ממקורות חיצוניים, המנוגדים לרוח התורה.
לפני כשנתיים המליצו לי להיכנס לאתר "אזמרך בלאמים", והזמנתי את הספר "דת הציונות", שפורסם באתר. אני יודעת שישנן טענות רבות על הספר ומנסים להציגו כקיצוני, שקרי וכדו', אבל בעיניי הוא דווקא מצא חן. גיליתי דברים שמעולם לא לימדו אותי עליהם. למדתי היסטוריה במבט מחודש.
נעניתי להצעת רב מהאירגון, והגעתי לשבת עם חברה. בשבת ביררנו עניינים שונים, ולאחר מכן התחלתי לגבש לעצמי השקפת עולם מסודרת על החיים. קראתי את "קובץ מאמרים" של רבי אלחנן וסרמן זצ"ל, ועוד סדרות שונות של ספרים המספרים על דמויותיהם של גדולי הדור הקודם: החפץ-חיים, החזו"א, הרב מבריסק, הרב שך, וכו'.כאשר קראתי את דבריהם, הרגשתי ישרות עצומה.
באותם ימים, כאשר ההתיישבות ספגה מכה קשה, ולא ידעתי למען אלו אידיאלים נותר עוד לחיות, הבנתי שמרוב ההתמסרות להתנחלויות "שכחנו" שתפקידנו בעולם הוא להשקיע את זמננו בלימוד התורה, ולא בשום ערך אידיאליסטי אחר, עד כמה שייראה חשוב ונכון. וברגע שמבינים שהתורה היא עיקר חיינו ומציאותנו בעוה"ז, ממילא כאשר ערכים אחרים קורסים, המצב נותר יציב ובטוח כפי שהיה לפני כן.
כאשר שיניתי את השקפתי, היה לי ברור שאינני מתכוונת ללכת מכאן והלאה בעיניים עצומות בעקבות החברה החרדית. האם היצה"ר איננו מנסה להפיל גם אותם בעניינים שונים? בוודאי שכן! ומהסיבה הזאת הבהרתי לעצמי שאני מחויבת ללכת בדרכם של גדולי התורה, ובשום פנים ואופן לא בעקבות כל דעה והתנהגות שאראה אצל יהודי החובש על ראשו כיפה שחורה.
באופן כללי זוהי ההשקפה שאותה אימצתי. עם כל זאת יכול להיות שניתן יהיה להצביע על יתרונות נקודתיים במידות ובהנהגות המצויות בקרב הציבור הדתל"י, אך עובדה זו איננה משנה את הבסיס שלו, שלפי עניות דעתי הוא מוטעה מיסודו.
אני לדוגמה אוהבת את הפשטות המצויה אצל הדתלי"ם וכדו', אך מבחינתי זוהי בשום פנים ואופן לא סיבה שבגללה אגדיר את עצמי כחלק מהם. וכפי שלהבדיל התבטאתי פעם: הבריטים מנומסים מאוד, והאם משום כך אצטרף ח"ו לדרכם? מה הקשר?
היחס לחיים בעוה"ז
עד כמה תפיסות שונות המקובלות בדרך הדתלי"ת מעוותות מיסודם, אפשר לראות כאשר בוחנים את יחסם לאנשים שאינם שומרי תו"מ אך תומכים ביישוב הארץ, זאת לעומת יחסם לאנשים דתיים שלא "השכילו" להבין עד כמה חשובה ההתיישבות בימינו.
לפני כשנתיים הזדעזעתי מאוד מדברים שהובאו בשם אחד מראשי הרבנים של הציבור הדתל"י. שאלו אותו אז אם אפשר להצביע בעד מפלגה חרדית מסוימת, ותשובתו הייתה חד משמעית: לא. ומדוע? הם לא התנגדו בתוקף לתוכנית ההתנתקות... ולאחר מכן שאלו: האם אפשר להצביע בעד מפלגה ימנית, שחלק מחבריה אינם שו"מ? כן. הופתעתי מאוד! גם אם לשיטתם החרדים מזניחים מצווה חשובה, מה היא מצווה חשובה אחת לעומת קיום מצוות רבות אחרות? האם עדיף לבחור מועמד חילוני שלפי שיטתם מקיים מצווה אחת בלבד?? ראה גם איזה כבוד הם נותנים למי שתומך בהתנחלויות בלי קשר למידת הקפדתו בקיום המצוות, זה לעומת סלידתם מאנשים המשתדלים למסור את חייהם למען התורה. האם אפשר לראות בפעולותיהם מחשבה על כבוד שמיים???
לעומת זאת, כאשר זוכים ללמוד מספרים חשובים וישרים, כגון: "מכתב מאליהו" וכדו', רואים שלמרבה ההפתעה, תיקוננו בעולם איננו להרבות כ"כ בהשתדלות כזו. לומדים על הערך העצום שבלימוד התורה, ומבינים שייתכן שכל ההשקעה האדירה בענייני ההתיישבות היא בעצם אחד משיטותיו של היצה"ר לבטל את האנשים מלימוד, כל זאת תחת מסווה של דאגה לכלל ותיקון המציאות. אפשר לדמיין איך הוא יושב וצוחק על תמימותנו.
לפי דעתי, השורש המהותי של ההבדל הוא היחס לחיים בעוה"ז, וכיצד אנו רואים את תכלית חיינו.
הרגשתי בציבור הדתל"י, שהתכלית היא להיאבק על העניינים העומדים על סדר היום, ולהיות חלק פעיל מהנעשה בארץ. וזה אומר להיות חלק מ"בניין הארץ", להשפיע על התרבות, הכלכלה, הפוליטיקה, וכן הלאה. מי שמסתגר בתוך העניינים הרוחניים, נתפס במידה מסוימת כבטלן.
ע"פ ההשקפה החרדית, תפיסת העולם שונה לגמרי. לימוד תורה והתקדמות תורנית היא התכלית הגמורה והמוחלטת (כל אחד ע"פ יכולותיו). אצל הדתלי"ם, העוה"ז מקבל חשיבות כ"כ גדולה, ממילא ברור ח"ו שכאשר פעולה גשמית הנוגעת לחיינו בהווה איננה יכולה להיות מיושמת במקביל לנאמר בתורה, יש להתאים ח"ו את התורה למציאות. התוצאה היא אירגונים פמיניסטיים ואחרים, לימוד תנ"ך בגובה העיניים, וכן הלאה.
האם גם מי שאינו ליטאי אשכנזי נחשב ליהודי בעינייך או שהוא צריך גיור לחומרא ?
לפי תשובותך : החרדלי"ם פסולים
חב"ד פסולים
חסידות אערלוי פסולים
ברסלב פסולים
ש"ס פסולים
וכמובן המיזרחיסטים
אני מקווה שלא תסחף יותר מידי לרוח האתר שלך עצמך , כי מי יודע - אולי יום אחד תתחיל להתנגד לעצמך כי אתה לא אשכנזי ?
אם לא היו אנשים כמוך אז מזמן הייתי חרדי ולא דתי לאומי!
ברצוני לספר לך סיפור מעניין שקרה לי אשר מהוה מסר השקפתי ברור שכל בר דעת יבין...
אני בוגר אחת הישיבות התיכוניות בארץ,וב"ה זכיתי ובסיום לימודיי עברתי לישיבה קדושה של מתחזקים ,שאר חבריי לכיתה הלכו לישיבות הסדר ,מכינות וכו' ומן הסתם שהיו ביננו ויכוחים לא מעטים ,באחת ממוצ"ש בשנתי הראשונה בישיבה חבריי לכיתה שחזרו מן הקניון(במקרה) עברו בדרך ליד הישיבה ועצרו להגיד שלום (או להתוכח)שוחחתי עם אחד מהם אשר למד במכינה ושמעתי שהוא מאד "התחזק" שם,והוא כמובן הסביר כמה אני טועה וכמה חשוב לשמור על הציוניות האידיאלים וכ'ו ,ואז הוא נתן לי דוגמא לדבריו שלא ידעתי כיצד ל"עכל" אותה כך הוא אמר:"תראה לי יש אח קטן בכיתה א' ומאחר וביה"ס הממ"ד באיזור ברמה דתית נמוכה הוריי שלחו אותו לתלמוד תורה תורני,פניתי בדחיפות לרה"ג שלמה אבינר לקח לי הרבה זמן עד שהשגתי אותי וספרתי לו על אחי וכך אמרתי:"אמנם נכון ששם בת"ת הוא יתחזק ביר"ש וידע ללמוד תורה כמו שצריך ,אך החשש הגדול הוא שיסיים את ביה"ס היסודי פתאום ירצה ללכת לישיבה חרדית והוא יתנגד למדינה ויהיו לו השקפות חרדיות וכשיגדל הוא לא ירצה לשרת בצבא ,ילבש מדים שחורים וכו'....
שאלתי אותו: נו..ומה הוא אמר?(חשבתי שאולי הוא צחק לדבריו)
ואז הוא ענה :"הוא אמר שזאת באמת בעיה קשה שאנו מנסים להתמודד איתה ,ויש לדאוג לאחר שיסיים בת"ת להעביר אותו מיד לישיבה תיכונית".(שח"ו לא יושפע לרעה)
הבנתי שכבר אין לי עם לדבר ביחוד לאחר שכך פסק לו "גדול הדור" (לשיטתו)
מאז עברו כשבע שנים אני התחתנתי וכיום אני אברך ב"ה,ובמקרה אני מתגורר ליד אותה ישיבה תיכונית בה למדתי ומאחר ושם יש את אחר המנינים היחידים בשעה שבע אני מתפלל שם לעיתים עם תלמידי החטיבה תחתונה שחרית,יום אחד אני יושב בסוף בית המדרש ומסביבי (כרגיל) עשו הילדים רעש ודיברו באמצע התפילה ,ואז הבחנתי בילד די מוכר אשר גם הצטרף לבני החבורה, כיפה קטנה היתה על ראשו והמורה הורה לו להפסיק לדבר ולקרא עם כולם ,ניגשתי לילד בסוף התפילה ושאלתי אותו אתה אח של...
והוא ענה לי בחיוב:כן מאיפה אתה מכיר אותו?"שאל
"למדתי איתו באותה כיתה" עניתי
"ואיך קוראים לך?"הוא שאל.
זה כבר לא משנה"אמרתי
"נו..העיקר שהוא הצליח להציל אותך" אמרתי בליבי....
מחר יום רביעי (כד' אדר) תתקיים הרצאה בנושא שירות לאומי ע"י הרב אברהם חזן באשקלון.
ההרצאה תתקיים במדרשה לבנות ב"גני הורד" (רח' ההסתדרות 32) בשעה: 20:30.
הכניסה חופשית.
בברכה, יואל.
בעקבות הרצאה בנושא שירות לאומי שהתקיימה בחדש שעבר במבשרת ציון יתקיים ביום רביעי הקרוב בשעה 21:00 במבשרת ציון (על יד ירושלים) מפגש בנושא שירות לאומי עם הרב אברהם חזן שליט"א בנוכחות רב דת"ל (שאליו פנתה אחת הבנות שהשתתפה בהרצאה). בנות המעונינות להשתתף במפגש יכולות ליצור קשר בטל' 057-3129952.
פרטים מלאים על מקום ושעה יעודכנו באתר בעז"ה.
ביום שני הקרוב טז' כסלו (26.11.07) בשעה 19:30 (בדיוק, אי"ה)
בביהכנ"ס אהל חנה רח' המעפילים 3.
ההרצאה תלווה במצגת. הכניסה חופשית.
בברכה, יואל.
"כשנתעוררה בעיה בנתיבות (במחנה קדשו של האדמו"ר ז"ל, ורצו אנשי המפד"ל לייסד בי"ס תיכון דתי בתעורבת תלמידים ותלמידות, ישבנו על מדוכה זו, יחד עם רבני וגאוני נתיבות, ועל צבאם האדמו"ר ז"ל, והודיעו בחוצות קריה במודעות והכרזות של מי שישתך פעולה עם המייסדים בי"ס זה, הרי הוא פורץ גדר ויבדל מן הציבור. ובקשו ממני להצטרף אליהם, בהיותי אז משרת כאב ראשי לישראל, וכן עשיתי. והודעתי ג"כ להם מה שהעלתי בשו"ת יביע אומר ח"ד (אה"ע סי' ד) בדין זה לאסור. וכל זה כתב ידי"נ הג"ר רפאל צבאן בספרו זרע יעקב ח"ב (גרוש לח עמוד רנה וכו וכו'.........
וכל מי שראה חתימת ידו של האדמו"ר ר' ישראל אבוחצירא בראש הקרואים הרבנים החתומים במודעה הנ"ל, חרד לבו, ובכך סוכלה מזימתם של אלה הפורצים גדר,
ומתיימרים לקרוא לעצמם דתיים, עושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפינחס. וכו'..."
של הרב אברהם חזן שליט"א (יו"ר ארגון אזמרך בלאמים) תתקיים אי"ה ביום ראשון הקרוב טו' בכסלו (25.11.07 למינינם) בשעה: 20:15 בנושא:
"סוד החיים והשמחה שביהדות"-מהם חיים יהודיים ומהי שמחה יהודית?
ההרצאה תתקיים בבית הכנסת המרכזי באלעד "זכור לאברהם" ברח' רבי יוסי בן קיסמא 19. לפרטים: 057-3129952 052-7687487.
ההרצאה תלווה במצגת-הששתפות סמלית: 5 ש"ח.
עזרת נשים פתוחה!
בברכה, יואל.
כמידי שנה אנו פונים שוב לעזרת ידידינו די בכל אתר ואתר המודעים לחשיבות הגדולה של הפעילות בכל הארץ. כידוע, בשנים האחרונות התרחבה פעילות ההרצאות של הארגון גם בתוך הצבור החרדי ומידי שנה נמסרות עשרות הרצאות בתיכוני בית יעקב, סמינרים, מדרשיות לבעלות תשובה ועוד...
לצורך הפעילות העמיד לרשותנו ר' דורון הי"ו רכב אשר הוא לנו לעזר רב אך דא עקא שאפילו את ההוצאות השוטפות של אחזקתו אין באפשרותנו לממן. אנו פונים לכל מי שיכול לסייע בתשלום הוצאות הרישוי של הרכב לשנה נוספת [אגרה בסך-1100 ש"ח ותיקונים בסך של כ-300 ש"ח]. כאן המקום להודות לאשה החפצה בעילום שמה אשר נדבה אלפי שקלים למימון החלפת המנוע והגיר ואשר שלמה את הוצאות הביטוח לשנה הקרובה. זכות התרומה תעמוד לחזרה בתשובה שלמה של רוזה בת חסיה ושאר ב"ב.
כ"כ נודה לידידנו ר' יצחק אשר נדב את הוצאות הרישוי בשנה שעברה. זכות עשרות הנסיעות והתועלת הרבה שבשיעורים הרבים אליהם הובילו נסיעות אלה תעמוד לו להתברך בכל הברכות הכתובות בתורה אכי"ר.
וגם הקב"ה לא עזב חסדו מגופנו ומרכבנו...
בשבוע שעבר במוצאי תענית אסתר הוזמן הרב חזן בדחיפות ע"י "לב לאחים" לעין חמד כדי לשוחח עם נערה המשתתפת בשיעורי המדרשה של לב לאחים במבשרת המתלבטת בין גיוס לצבא לבין שנת לימודים במדרשת נוה ירושלים. מזג האויר היה סוער וגשמים חזקים ירדו באיזור ירושלים. בדרך חזרה מהשיחה באחד הסיבובים בכביש המוביל מעין חמד לכביש ירושלים-ת"א החליק הרכב לנתיב הנגדי ונעצר ממש בסמוך לגדר השוליים של הנתיב הנגדי כשבחסדי ה' לא היו רכבים בנתיב הנגדי ולא נגרם כל נזק לרכב ולרב חזן. השבח וההודאה לבורא עולם אשר שומר שלוחי מצוה מכל נזק ופגע ומגן עליהם מכל צרה.
בברכה, ובתודה מראש לכל הנרתמים לסייע, יואל.
האם זה נכון שהרב שלמה זלמן אויערבך אמר לנהג שנסע איתו כאשר עברו ליד הר הרצל - "אני לא מבין למה אנשים נוסעים לקברי צדיקים יש פה"
והתכוון שאותם הרוגי המלחמות ומקימי המדינה הם הצדיקים
תלמיד מישיבת מכון מאיר אמר לי זאת והרי ידוע שהוא ליטאי ואני לא כל כך מאמין לזה האם זאת האמת?
באחת התגובות ראיתי שכתבת (יואל אלחנן) ש"צה"ל עושה הכל כדי להרחיק השכינה מעם ישראל"
אשמח לשמוע הסבר..
ספר חדש מופיע בימים אלה בחנויות לספרי קדש ושמו "בית השואבה". הספר עוסק בביאור עניני עקבתא דמשיחא ע"י הבאת פסוקי הנביאים ודברי חז"ל בנושא עם ביאוריהם של רבותינו הראשונים והאחרונים. בפתיחת הספר מביא מחברו של הספר הרב שמעון שוואב זצ"ל (רב דקהל עדת ישורן ניו יורק) את מכתבו של מרן הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד (גדול תלמידי מרן ה"חפץ חיים" זצוק"ל) שהביאו לכתוב את הספר. מן המכתב ראינו לנכון לפרסם כאן באתר את השורות הבאות: "מה שכתב כ"ה כי צריך לפרסם גלוי לכל כי הננו עכשיו בתקופת עקבתא דמשיחא, דבר זה ברור כשמש לכל המתבונן בכתובים ובדברי רז"ל סימניה של התקופה הזאת אשר כולם באו אחד מהם לא נעדר, אבל להבטיח כי הגאולה תבוא בקרוב זוהי עדות שקר כי דבר זה לא מסרו לנו בשום מקום לידע כמה יארכו ימי חבלי משיח וליבא לפומא לא גליא, ומפורש בכתוב "סתום את הדברים" ואחרי שנגזר שיהיו הדברים סתומין מי יכול לפותחן". [צילום מכתבו המקורי של מרן הגר"א וסרמן בכתב ידו נמצא שם בתחילת הספר]
ואם לומר שהגאולה תבוא בקרוב הרי זה עדות שקר כל שכן לומר כי הגאולה כבר התחילה ואנו כבר ב"אתחלתא דגאולה" הוה עדות שקר.
אגב, לספר מצורף גם קונטרס "עקבתא דמשיחא" של הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד עצמו וכן מאמרו של מרן ה"חפץ חיים" צפית לישועה. [וכמו כן בהזדמנות זו נודיע כי יצא גם ספר חדש באשר לדעת מרן ה"חפץ חיים" על תקופתנו בשם "ובא לציון גואל"].
בברכה, יואל.