מאת: יצחק
י"ח תמוז  ה'תשע"ה  02:38 

שלום יואל, חשבתי שאולי תדע


אמר לי מישהו שראה פעם בחת"ס (כמדומה בתורת משה) ובגר"י אייבשיץ שייתכן שביום מן הימים יתן הקב"ה לעם ישראל עצמאות זמנית, כדי לנוח מהגלות, בדומה לחשמונאים, ואח"ז ישובו לגלות.
אתה מכיר דבר כזה או דומה במקורות הנ"ל?
אשמח למ"מ אם ידוע לך.
תודה!
כ"ח תמוז  ה'תשע"ה  21:06 

במקורות שציינת איני מכיר...


אבל במלבי"ם ובאמת ליעקב (לרבנו רבי יעקב מליסא בעל הנתיבות המשפט) יש דיבור קצת דומה לזה אך ללא השואה לחשמונאים. אשתדל בל"נ לבדוק עבורך גם במקורות שציינת. כמובן הוא שגם מצב כזה אם ייתכן הינו תחת הכותרת 'גלות' ואינו אלא הקלה בעול שעבוד הגלות ולא חלילה סיום הגלות. סיום הגלות הוא רק עם ביאת משיח צדקנו בב"א ולא רגע לפני כן ועמו שגם כתב בהדיא רבנו הרמב"ן בספר הגאולה.

 

בברכה, יואל.

מאת: יוסף
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  10:27 

שלטון יהודי פני הגאולה


ראיתי בספר אביר הרועים חלק ב' (של הרב ששון נכד הרב עובדיה יוסף זצ"ל), שהביא את דברי הבן איש חי שכתב שלפני ביאת המשיח, יהיה ליהודים קצת שלטון בארץ ישראל, ויבואו הרבה יהודים לארץ ישראל, ולא יהיה גאולה, אלא הגויים ישלטו ביהודים, ורק יהיה ליהודים קצת שלטון. ושם בספר הוא כותב שזה לא אתחלתא דגאולה אלא עוד סימן לסוף הגלות.
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  21:45 

נא ציין את המקור לדברי הבן איש חי...



כי על יעקב ששון ועל ספריו אי אפשר לסמוך כלל וכתובים בהם הרבה דברים לא נכונים הן מחוסר ידיעה והן מרצון להתאים את האמת לסיפוריו.

 

בברכה, יואל.

מאת: יוסף
ג' אב  ה'תשע"ה  23:04 

מקור דברי בן איש חי


לא יודע למה כבוד הרב כותב ככה על אביר הרועים. דוקא ספר אמין ביותר, ואני מבין משהו בהיסטוריה של הרב עובדיה, ואומר לך שמה שכתוב בספר הזה מוסמך ונכון ומדוייק להפליא. וכך סבורים כל בני הרב עובדיה זצ"ל, ולא שמעתי עד היום אף אחד שאומר שאביר הרועים ממציא דברים. אני מודע לכל הלאגן שהיה איתו בזמנו, אבל כל זה לא עושה את ספרו ללא אמין. 
בכל אופן, מצאתי את המקור בספר אביר הרועים חלק ב פרק בן איש חי, שם הוא כותב על הבן איש חי, בבקיאות גדולה מאד. ומציין לספר בניהו על מסכת ראש השנה דף ח עמוד ב שכותב כמו שכתבתי, שקודם גאולתם של ישראל יהיה חירות חזקה לישראל בכמה ענינים,  עיין שם. את הספר בניהו אין לי, וגם לא ראיתיו מעולם, כך שאיני יכול לבדוק עבורך את הדברים במקור ממש. 
ה' אב  ה'תשע"ה  02:24 

כל מה שמובא באביר הרועים סביב הקמת...


הרבנות הראשית מובא בצורה מסולפת כאילו היה זה מוסד לגיטימי ולא מוסד שהקימו החילונים כדי להשתלט על היהדות בארה"ק שליטה מוחלטת. מה גם שהמחבר מוחזק (לאור מה שכתב עלינו) לאדם הכותב דברים גם אם הוא לא יודע אודותיהם כלום בהתאם לרגשותיו מולא טורח לברר אפילו מידע פשוט לפני שכותב את דבריו כך שהוא מופקע מגמרי מאפשרות להסתמך על דבריו כשהם לעצמם.

 

בברכה, יואל.

מאת: יוסף
ו' אב  ה'תשע"ה  10:12 

מקור דברי הבן איש חי - חוברת אמת וצדק


בכל אופן, את המקור של הבן איש חי הבאתי לאחר חיפוש ממושך ומגיע לי ישר כח. אשמח אם יש למישהו את הספר "בניהו" להביא את הדברים במקורם. כמו כן מביא שם ציטוט מהבן איש חי לגבי מלחמת יום הכפורים, שגם אותו הוא לא מביא בשלימות.
לגבי הטענה על אביר הרועים. לדעתי המחבר פשוט מדבר על הרבנות כעובדה קיימת, והוא לא מתעסק עם השורש של הקמתה. ואם כב' הרב ישים לב, יראה שבאחד מפרקי הספר (חלק שני), הוא מדבר הרבה על המזרחי, וכותב עליהם דברים קשים שגם דת הציונות יסכים אליהם. הוא מבטא נכון את דרכו של הרב עובדיה זצ"ל והשקפתו על המזרחי, שבניגוד למה שמנסים לצייר, למרות היותו פרקטי בהנהגתו, הרי שעיקר מאמציו היה להרחיק את הספרדים מהמזרחי והוא אמנם הצליח בזה. (למשל, הוא כותב שכשהרב עובדיה והרב בן ציון נכנסו הביתה ביום העצמאות, הוא והרב בן ציון כיסו את העיניים כדי להראות לילדים שלא להסתכל על הזיקוקים, וכן הוא כותב את דברי הרב עובדיה על בן גוריון, וכותב בחלק א' עוד בענין זה. וכותב שיש לרב עובדיה ילדים שלא הלכו בדרכו וגרמו לו צער.)
לגבי הצטרפותו של הרב עובדיה זצ"ל לרבנות, הוא כותב ששאל על כך את החזון איש, והחזון איש זצ"ל אמר לו שלא ילך. אבל רבי עזרא עטיה זצ"ל אמר לו שהוא יוכל לפעול שם הרבה מאד ולתקן את המצב, כי באמת היו שם מלא בעיות בעניני גיטין לספרדים ולכן הורה לו שילך. 
למיטב הבנתי, אביר הרועים אמין, למרות מה שהיה איתו. יש לו מחלוקת עם דת הציונות על צורת הדיבור על רבנים זה הכל, והוא נסחף לגמרי כשהוא התחיל לקלל את יואל אלחנן בצורה מוטרפת. כנראה כפי שנאמר כאן בעבר, הרב ששון הושפע מדדון וחבריו תושבי בית שמש. אך אין בכך כדי לשלול את נאמנותו ולא את חזקת הכשרות שלו. גם ידוע לי שכשדיבר איתו חבר שלי אוהד חב"ד על אזמרך בלאומים (כמדומני שהיתה פעם הרצאה של הרב חזן בענין חב"ד או משהו כזה, ובגלל זה דיברו איתו), הוא אמר שעושים שם דברים טובים רק חבל שמדבר נגד רבנים. 
אני מבקש להסב את תשומת לבו של הרב, לכך שיצאה לפני הבחירות האחרונות חוברת בשם "אמת וצדק", נגד מפלגתו ודרכו של אלי ישי, עם הרבה ביקורת (בכבוד) על הרב מאזוז. לפי הסגנון, נראה שהמחבר אמת וצדק, הוא המחבר אביר הרועים. וחוברת זו עמוסה בהתבטאויות של הרב עובדיה בענין המזרחי. ובין השאר כותב שם שהרב עובדיה אמר לו ששמע מהרב מבריסק שהמזרחי גרועים מהחילונים, ואמר לו (לרב ששון) הרב עובדיה שבהתחלה הוא חשב שהרב מבריסק מגזים, אבל אחר כך ראה שבאמת הוא צודק, שהמזרחי גרמו נזק יותר מהחילונים לגמרי. וכותב עוד הרבה בנושא זה. 
אגב, אין לי מייל. אני חרדי  מהסוג הישן, בלי מייל.

מאת: שלמה
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  14:13 

אנא צרף את המקור, זה ממש מעניין


אודה לך אם תצרף את המקור מהמלבי"ם ומרבי יעקב מליסא על הנושא. 
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  21:58 

בבקשה...



 

דברי המלבי"ם הם בירמיה פרק לא פסוק ו והלאה - חלק באור הענין וז"ל: רנו ליעקב שמחה - תחלה ירונו על השמחה שיהיה ליעקב, ומה יהיה השמחה וצהלו בראש גוים - שבאחרית ימי גלותם יוסר מעליהם השעבוד, ויצהלו כי יהיו בראש הגוים, שהגוים יתנו להם כבוד ויהיו בראשם, תחת שהיו תחלה נבזים ושפלים ביניהם, והנה יעקב הם המון עם והפחותים שבהם, וישראל הם הגדולים, והשמחה הזאת שיצהלו בראש הגוים יהיה רק ליעקב לא לישראל שהם ירצו שכינתו לציון, אבל אז בעת ההיא השמיעו - והכריזו בפרסום והללו - את ה' ע"י מה שתאמרו הושע ה' את עמך - הצדיקים את שארית ישראל - שהם רוצים בתשועה האמתיית מקיבוץ גלויות ושיבתם לציון, וכן יהיה אז כי ה' ישיב להם:

הנני מביא אותם מארץ צפון - ששם הם ביחד ואין חסרים רק שיביאם למקומם, וקבצתים מירכתי ארץ - שהם מפוזרים שם בין העמים אקבצם, בם עור ופסח - ר"ל אף במקומות בירכתי ארץ שלא ימצא בם רק עור א' ופסח א', רק שני אנשים מישראל והם בע"מ, ר"ל הגם שיהיו מעטים, וחסרי כח, בכ"ז אעשה נס כי הרה ויולדת יחדו - שהאומה תהר ותיכף תלד קהל גדול - ר"ל שפתאום יולדו קהל גדול כאילו נולדו ביום אחד עד שקהל גדול ישובו הנה - והיא מליצה נפלאה שגם ממקומות שידמה שלא נמצא שם מבני ישראל רק מעטים וגם אלה א"א בדרך הטבע שילכו בדרך כמו עור ופסח, בכ"ז יתרבו פתאום ע"י רבים שילוו עליהם וישובו משם קהל גדול:

בבכי יבאו - יהיו דומים כבן הבוכה לפני אביו ומתחנן לפניו שיוליך אותו לבית אביו, (אחר שנגרש מביתו על חטאו), ואני אמלא בקשתם כי אוליכם אל נחלי מים - כמ"ש כי מרחמם ינהגם ועל מבועי מים ינהלם, ובדרך ישר - כמש"ש ושמתי כל הרי לדרך, כי הייתי לישראל לאב - וארחם עליהם, גם הם יהיו כבן לנהוג בי כיבוד אב, ועז"א ואפרים בכורי הוא -:

מלבי"ם על ירמיה פרק לא פסוק ט - חלק באור הענין

שמעו - וכו' והגידו - כי הוא דבר חידוש מאד כי מזרה ישראל יקבצנו - ה' בעצמו אשר זרה את ישראל הוא עצמו יקבצנו, וכמו שהזריה היתה חוץ לטבע כן יהיה הקיבוץ ענין נסיי, וגם שהזריה עצמה היתה תכליתה לצורך הקבוץ, כמ"ש על וזרעתיה לי בארץ, שהזריעה היא לתכלית הקצירה. ושמרו כרועה עדרו - כרועה השומר את העדר שהוא שלו לא עדר של אחרים, שישגיח על כל אחד מן הצאן בל יפקד: (ועיי"ש המשך דבריו)

 

כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  22:18 

דברי בעל ה'נתיבות המשפט'


רבנו יעקב (לורברבוים) מליסא הם בספרו אמת ליעקב בביאורו על הגמ' במס' בבא בתרא דף עג:) וז"ל הגמ' שם: "ואמר רבה בר בר חנה זימנא חדא הוה קא אזלינן בספינתא וחזינן ההוא כוורא דיתבא ליה חלתא אגביה וקדח אגמא עילויה סברינן יבשתא היא וסלקינן ואפינן ובשלינן אגביה וכד חם גביה אתהפיך ואי לאו דהוה מקרבא ספינתא הוה טבעינן"  וכתב על זה בעל ה'נתיבות המשפט' וז"ל: "ונראה לפרש שראה ברוח הקדש שיהי' קודם ביאת משיח, שיגביה הישראל שתחת ממשלתו על שאר האומות. והאומות מכונות בשם כוורא. וזה שאמר "דיתבא חלתא", דחלתא הוא מלשון (חולם) [חולה], והיינו שהותש כוחו של אומה זו. "וקדח אגמא עילויה", והאגמא הוא מלשון הכנעה ושיפלות כמבואר בערוך (ערך אגם) מלשון הלכוף כאגמון ראשו כלומר שגדלו הכנעה על האומה. "סברינן יבשתא", כלומר שחשבו שכבר יבשו תקותם "וסלקינן ואפינן ובשלינן",. היינו שרצו הישראל להגביה עצמם עליהם ולמשול עליהן. "וכד חם גבי' אתהפיך", כלומר נהפכו ונתחזקו עליהם. "ואי לאו דהוה מקרבא ספינתא הוה טבעינן", כלומר שדבר זה יהי' קרוב לגאולה, מחמת שנתהפך ונתגברו מאד על ישראל, ואילו לא היה קריבת הגאולה הוה טבעינן" ע"כ.

 

והרי לך שמדינת ישראל עוסקת רק בלהטביע ח"ו את עם ישראל והקב"ה הוא ורק הוא גואלנו ע"י משיח צדקנו ולא בשום אמצעי אחר והמדינה אינה אלא 'אתחלתא דטביעה' ולא חלילה אתחלתא דגאולה.

 

בברכה, יואל.

מאת: שלמה
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  22:24 

תודה רבה



מאת: שלמה
כ"ט תמוז  ה'תשע"ה  22:23 

תודה רבה


תודה רבה על המאמץ בהבאת הדברים
מאת: זאב
ט"ז אב  ה'תשע"ה  00:28 

מעולם לא ביזו את ירושלים


כמו שעושים הציונים בימינו עם כל מצעדי התועבה שהם מצעידים בפלטרין של מלך.

אם המוסלמים היו שולטים בירושלים הם לא היו מבזים כך את ירושלים. וחסד עשה עמנו ה' שלפחות בהר הבית מקום המקדש שולטים המוסלמים שאם הציונים היו שולטים גם שם כל התועבות והטומאות שהביאו על ירושלים היו מביאים חלילה גם שם.